Varsinais-Suomen Piiri
SUOMEN OMAKOTILIITON VARSINAIS-SUOMEN PIIRI RY

SYYSPIIRIKOKOUKSEN 6.11.2023 KUULUMISIA!
Omakotiliiton Varsinais-Suomen piiri ry:n syyspiirikokous pidettiin maanantaina 6.11.2023 Turku Amk:n kokoustiloissa Turun Lemminkäisenkadulla.  Käsiteltävänä olivat sääntöjen määräämät asiat.

Kokouksen alussa vierailijoina olivat NIBE Energy Systems Oy:n aluemyyntipäällikkö Vesa Nieminen ja tuotteiden jälleenmyyjän edustajana Thermwell Oy:stä Kimmo Koivunen. He esittelivät Niben tuotevalikoimaa ja varsinkin pientalojen lämmittämiseen sopivia ratkaisuja. He tarjosivat myös kokousväelle kokouskahvituksen, josta kiitos.

Puheenjohtaja Harri Nurmi kertoi Omakotiliiton ja V-S piirin ajankohtaisista asioista. Pientalo- ja vapaa-ajan asukkaiden asuinkustannuksiin, Suomen Hallituksen ja kuntien päättäjien päätöksistä riippuen, mahdollisesti tulossa kustannusten nousua (EBPD-energiatehokkuusdirektiivi, kiinteistövero, sähköenergian hinnanvaihtelut, kunnallisverojen nousupaineet kunnissa, yleinen jätehuollon perusmaksukin alueellamme nousussa jne.)

Omakotiliiton V-S piirin piiritoimiston tarjoamissa tukipalveluissa omakotitalkkaritoiminnassa mukana oleville yhdistyksille on myös tulossa uudelleenjärjestelyjä 1.12. alkaen, kun toimistomme pitkäaikainen talkkarivastaava Raija Tuominen jää eläkkeelle joulukuun alussa. Tukipalvelut jatkuvat ilman katkosta edelleen entisellään, sillä olemme löytäneet tähän toimeen yhteistyökumppanin, joka avustaa jäsenyhdistyksiämme myös 1.12.2023 eteenpäin. Tästä tiedotetaan omakotitalkkariyhdistyksiä erillisellä tiedotteella. Ole kuulolla.

Omakotiliiton Varsinais-Suomen piiri ry kiittää Raija Tuomista pitkäaikaisesta työstä jäsenyhdistystemme omakotitalkkaritoiminnan tukihenkilönä. Samalla myös piiritoimistomme päivystystä hoitanut Hannu Lahtinen on jäämässä eläkkeelle yhdessä Raijan kanssa, joten kiitos piirin puolesta myös Hannu Lahtiselle ja toivotamme molemmille hyviä eläkepäiviä harrastusten parissa!

PÄÄTÖKSIÄ JA VALINTOJA!
Syyspiirikokous hyväksyi tulevan toimintakauden toimintasuunnitelman ja talousarvion. Tulevan vuoden toiminnassa on haasteena yleisten kustannusten nousu, joka on rasittanut myös V-S piirin toimintaa jo parina viime vuotenakin. Piirijärjestö saa vuosittaista piiritukea Suomen Omakotiliitolta, mutta suuri osa rahoituksesta tulee myös yhteistyökumppanien tuesta, joilla myös on omat haasteensa talouden suhteen.

Piirihallituksen kokoonpano 2024 (1+10):
Syyspiirikokouksessa oli toiminnan kannalta iloinen asia, että ehdokkaita piirihallituksen jäseniksi oli enemmän, kuin piirihallituksessa paikkoja. Piirihallituksen v. 2024 muodostavat:

Puheenjohtajana jatkaa Harri Nurmi, Liedon Omakotiyhdistys LOY ry (2024-2025)

Erovuoroisten tilalle ajalle v. 2024-2025 valittiin (Varsinainen jäsen / Varajäsen):
Andersson Elsi, Teräsrautelan Omakotiyhdistys ry / Laaksonen Beda, Teräsrautelan Omakotiyhdistys ry
Ehn Carl-Gustav, Turun Asemiesomakotiyhdistys ry / Suominen Pasi, Uudenkaupungin Omakotiyhdistys ry
Mäkelä Matti, Paimion Omakotiyhdistys ry / Hemmilä Markus, Paimion Omakotiyhdistys ry
Salminen Kari, Varsinais-Suomen Omakotiyhdistys ry / Korpela Jaakko, Varsinais-Suomen Omakotiyhdistys ry
Takala Pekka, Loimaan Omakotiyhdistys ry / Alppiranta Jari, Loimaan Omakotiyhdistys ry

Yhdeksi vuodeksi (v. 2024) eroa pyytäneen Timo Koivumäen tilalle valittiin:
Halkonen Markus, Nummenmäen Pientalot ry / Rehmonen Timo, Nummenmäen Pientalot ry

Ja piirihallituksessa jatkavat vielä v. 2024