Tervetuloa Joensuun Omakotiyhdistyksen kotisivuille!

Joensuun Omakotiyhdistys on perustettu vuonna 1993. Meitä on lähes 2000 jäsentä nauttimassa yhdistyksen jäseneduista. Etuja tarjoavat mm. Pohjois-Karjalan sähkö, vakuutusyhtiö Turva,  LämpöKarelia ja konevuokraamot (Ramirent ja Cramo). Kysykää eduista mainitsemalla olevanne omakotiyhdistyksen jäsen.

Lue toiminnastamme lisää..

Onko yhdistyksemme siun uusi harrastus?

Jokaisella joensuulaisella on jokin ajatus, miten kaupungistamme pitäisi tehdä entistä asukasystävällisempi. Joensuun omakotiyhdistyksellä on toimintatavat, vaikutuskanavat ja resursseja ryhtyä ajatuksista tekoihin. Vain yksi meiltä puuttuu: sinä ja sinun innostuksesi.

Suomen kolmanneksi suurimmassa omakotiyhdistyksessä voit tehdä juuri niitä asioita, joita haluat. Ja voit tehdä juuri niin paljon kuin haluat. Pääset tekemään hyvää ja toiminnastasi kiittää koko kaupunkimme. Yhdistyksessämme voit valita mielenkiinnon kohteesi mm. kuntavaikuttamisen, viestinnän, jäsenhankinnan ja tapahtumien järjestämisen parista. Kokemusta et tarvitse, vain kiinnostusta ja innostusta yhteisiä asioita kohtaan.

Lisätietoja antavat mielellään

Yhdistyksen puheenjohtaja Hannu Luotonen +358 45 1332500 hannu.luotonen@gmail.com

Yhdistyksen varapuheenjohtaja Lauri Kinnunen +358 44 3537559 lauri.kinnunen@hotmail.fi

Yhdistyksen varapuheenjohtaja Mauri Väisänen +358 50 0782048 waisanen.mauri@gmail.com

Joensuun Omakotiyhdistys

Jäsenkirje

Hyvä jäsenemme!

Yhdistyksemme toimii yhdessä Omakotiliiton kanssa pientalo- ja vapaa-ajan asukkaiden etujen puolustamiseksi poliittisessa päätöksenteossa.

Olemme toimineet sähkön siirtohintojen kohtuullistamiseksi, energiatodistuslain korjaamiseksi, kiinteistöveron pitämiseksi kohtuullisena ja energiatehokkuusdirektiivin järkiperäistämiseksi.

Liitto auttaa jäseniä

esim. lakimies- ja rakennusneuvonnan avulla.

Joensuussa olemme toimineet tontinvuokrien kohtuuttomia korotuksia vastaan ja puolustaneet vähien viheralueittemme säilyttämistä kaikkien kaupunkilaisten nautittavana. Järjestämme lakimiestilaisuuksia ajankohtaisista aiheista. Pyrimme tukemaan ikääntyvien jäsentemme kotonaan selviytymismahdollisuuksia omakoti-talkkaritoiminnan avulla.

Teemme teatteriretkiä, järjestämme pesäpönttötalkoita ja pyrimme etsimään uusia toimintamuotoja, tässä pyydämme teidän apuanne, ottakaa meihin yhteyttä ja kertokaa millaista toimintaa te haluaisitte meidän järjestävän, onko kiinnostuksenne kohde

puutarha, pihasuunnittelu, korjausrakentaminen ja neuvonta siinä. Kaipaatteko neuvotteluapua uusien rakennusmääräysten helpottaessa piharakentamista kohteen rakennusoikeuden puitteissa. Tai mikä muu tahansa.

Ottakaa meihin yhteyttä vaikka sähköpostilla tai soittamalla.

Tuo myös naapurisi tai ystäväsi mukaan yhdistykseen, jokaisessa Omakotilehdessä

on jäseneksi liittymislomake johon voit merkitä oman jäsennumerosi kirjalahjaa varten.

Meillä on paljon yhteistyökumppaneita ja neuvottelemme jatkuvasti uusien kanssa joilta voit saada tuntuvia jäsenalennuksia.

Muistutamme vielä omakotitalkkareitten ruohonleikkauspalveluita käyttäviä,

että huolehditte leikkurinne toimintakuntoisuudesta.

Toivotamme sinulle ja perheellesi Hyvää syksyä ja toivomme yhteydenottoja.

Haluan liittyä jäseneksi!
Joensuun Omakotiyhdistys
25 €
Kesä keikkuen tulevi ja rajoitukset  hellittävät, joten kesällä järjestetään tapahtumia joista kerromme myöhemmin.
Seuraathan ilmoittelua, ollaan yhteydessä.

Lämpimiä kesäpäiviä toivotellen

Lue täältä yhdistyksemme säännöt

Joensuu säännöt 3.5.2022 (pdf) (1.4 MB)

Tilaa talkkari!