Tammelan Omakotiyhdistys

Omakotitalkkari

Tammelan Omakotiyhdistys on käynnistänyt Omakotitalkkari –toiminnan jo v. 2010.

Yhdistyksellä on palveluksessaan reipas omakotitalkkari, jolta saa edullista apua kiinteistön- ja kodinhoitoon liittyvissä töissä.

Palveluihin kuuluvat esim. lumen luonti, pihan ja puutarhan hoito, pienimuotoiset kiinteistön kunnostustyöt, mattojen tamppaus sekä kaupassa käynti ja asiointi. Mukaan voi liittää muutakin, esim. alueen vartiointia, ikkunoiden pesua, puiden pilkkomista, nurmikon ja pensaiden leikkausta sekä ulkoilussa auttamista.

Asumisapu on tarkoitettu ensisijaisesti seniori-ikäisille yhdistyksen jäsenille sekä lapsiperheille jotka ovat yhdistyksen jäseniä. Nimestään huolimatta omakotitalkkarin voi tilata myös rivitaloon, kesämökille ja kerrostaloon. Talkkari käyttää työssään aina asiakkaan työvälineitä ja aineita.

Palveluhinta on 10 euroa tunnilta, matkakuluina peritään 0,43 euroa/km lehtipuhallin ja trimmeri 5 € /kerta.

Tammelan omakotiyhdistykselle on valittu uusi omakotitalkkari Teemu Saarinen 1.6.2020 alkaen  , kesän ruohon leikkuut ja nurmikoiden haravoinnit,  talven lumityöt  ja pienremontit työllistävät. Aikaisempia talkkareita ovat olleet  Ari Rantala, Harri Bister, Jani Hellen, Tapio Tekkala ja Jari Peltomaa. Kiitos heille aktiivisesta työotteesta ja jäsenmäärän kasvattamisesta.

Teemu ottaa vastaan työtilauksia arkisin klo 9 – 13 puh. 045 2043 741.
Jätä viestisi vastaajaan. Työnohjaajana toimii Marjo Kanerva puh. 050 571 2212.

Omakotitalkkarin palveluista saa kotitalousvähennystä tehdyn työn osuudesta. Myös vanhemmilleen em. palveluja ostaessaan saa omassa verotuksessaan kotitalousvähennyksen. Omakotiyhdistys neuvoo tarvittaessa vähennyksen tekemisessä.

Lisätietoja omakotiyhdistyksestä, talkkaritoiminnasta ja omakotiyhdistykseen liittymisestä saa yhdistyksen puheenjohtaja Heikki Mansikkaniemeltä puh. 050 9193 050 ja yhdistyksen kotisivuilta www.omakotiliitto.fi/tammela.

Omakotiyhdistyksen jäseneksi ovat tervetulleita omakoti- ja pientalokiinteistön omistajat tai haltijat, ja kaikki yhdistyksen toiminnasta kiinnostuneet.

Jäsenetuna on saatavissa mm. Omakotiliiton maksutonta laki-, rakennus-, energia- ja puutarhaneuvontaa, Omakotilehden tietopaketti, edullista sähköenergiaa ja alennusta kuntotarkastuksista, vakuutuksista ja matkoista valtakunnallisten sopimusten kautta ym.