Muutokset jäsentietoihin

Asuitpa omakotitalossa, rivitalossa, paritalossa, kerrostalossa tai sinulla on mökki, voit olla omakotiyhdistyksen jäsen. Vaikka asuinmuotosi muuttuisi, voit silti jatkaa jäsenenä.

Huomaathan, että yhdistys ei vaihdu automaattisesti pelkästä osoitteenmuutoksesta. Mikäli haluat erota tai vaihtaa yhdistystä, ilmoita siitä Omakotiliiton toimistolle.

Päivitä jäsentietosi

Jäsentietojen päivitys hoituu kätevimmin mobiilijäsenkortissa. Linkki mobiilijäsenkorttiin löytyy sivun ylälaidan valikosta. Kirjautuminen mobiilijäsenkorttiin ei onnistu, jos et ole ilmoittanut sähköpostiosoitetta jäsenrekisteriin. Jos et pääse kirjautumaan mobiilijäsenkorttiin, ilmoita jäsentietojen muutoksista Omakotiliiton toimistolle joko sähköpostitse toimisto@omakotiliitto.fi tai puhelimitse (09) 680 3710 (arkisin 9:00-15:00). Huomioithan myös, että jäsenrekisterissämme saattaa olla useita samannimisiä henkilöitä, joten mainitse jäsennumerosi ja kenen nimellä jäsenyys on. Löydät jäsennumeron jäsenkortista, laskusta ja Omakotilehden takakannesta.

Osoitteenmuutokset: Jos olet tehnyt muuttoilmoituksen Postille, osoitteenmuutoksesta ei tarvitse enää erikseen ilmoittaa Omakotiliitolle, koska jäsenrekisterimme hakee osoitepäivitykset suoraan Postin tietokannasta. Jos olet kieltänyt osoitepäivitykset, sinun tulee ilmoittaa osoitteenmuutoksesta erikseen. Huomioithan, että yhdistys ei vaihdu automaattisesti pelkästä osoitteenmuutoksesta. Ilmoita yhdistyksen vaihdosta Omakotiliiton toimistolle.

Jos olet muuttanut ja haluat vaihtaa paikallisyhdistystä, ilmoita siitä Omakotiliiton toimistolle joko sähköpostitse toimisto@omakotiliitto.fi tai puhelimitse (09) 680 3710 (arkisin 9:00-15:00).

Huom! Kun olet saanut uuden jäsenkortin ja haluat vaihtaa yhdistystä, älä tällöin maksa saamaasi jäsenmaksulaskua, vaan ilmoita toimistolle, mihin yhdistykseen haluat vaihtaa jäsenyytesi. Postitamme sinulle uuden yhdistyksen jäsenkortin ja jäsenmaksulaskun, jolla voit maksaa uuden yhdistyksen jäsenmaksun.

Jos vaihdat paikallisyhdistystä jäsenlaskun jo maksettuasi, uuden yhdistyksen jäsenyydestä peritään uusi jäsenmaksu. Siksi suosittelemme yhdistyksen vaihtamista vuodenvaihteessa tai jäsenkortin saamisen yhteydessä ennen vanhan yhdistyksen jäsenmaksun maksamista.

Mikäli haluat erota yhdistyksestä ja liitosta, ilmoita asiasta Omakotiliiton toimistoon joko sähköpostitse toimisto@omakotiliitto.fi tai puhelimitse (09) 680 3710 (arkisin 9:00-15:00). Eroilmoituksessa tulee mainita ainakin jäsennumero ja nimi. Löydät jäsennumeron jäsenkortista, laskusta ja Omakotilehden takakannesta.

Jäsenyys ei pääty automaattisesti laskun maksamatta jättämiseen. Yhdistyssäännöt määräävät, että jäsenen ero (samoin kuin liittyminenkin) tulee käsitellä yhdistyksen kokouksessa. Omakotiliitto ei voi poistaa jäsenyyttä rekisteristä ilman jäsenen itsensä tai yhdistyksen tekemää ilmoitusta. Jos jätät laskun maksamatta, lähetetään laskusta muistutuskirje.

Kun jäsenyys päätetään jäsenrekisterissä, jäsenyys päättyy yöllä vuorokauden vaihtuessa.

Huomaathan, jos olet tilannut e-laskun, tulee sinun itse perua lasku verkkopankistasi. Omakotiliitto ei kuitenkaan enää lähetä e-laskua eron astuttua voimaan.

Omakotiliitto ylläpitää keskitetysti jäsenrekisteriä paikallisyhdistysten jäsenistä. Osoitetietoja voidaan luovuttaa kertaluontoiseen suoramarkkinointitarkoitukseen vain perusteellisen tapauskohtaisen harkinnan nojalla. Tapaukset liittyvät yhteistyökumppanuuksiin ja jäseneduista ja –palveluista kertomiseen. Liiton linjausten mukaan henkilötietojen luovutuksen tulee olla vahvasti yhteydessä järjestötoimintaan ja sen kehittämiseen. Tietojen luovutukset: Jäsenedun voimassaolon tarkistaminen: If Vahinkovakuutus Oyj, Suomen sivuliike, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva, Pohjois-Karjalan Sähkö Oy, St1.

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää luovuttamasta häntä itseään koskevia tietoja. Kiellon voi tehdä puhelimitse, sähköpostilla, kirjallisesti, tai mobiilijäsenkortissa suoraan omiin jäsentietoihin: Suomen Omakotiliitto ry, Asemapäällikönkatu 12 B, 00520 Helsinki, p. 09 680 3710, toimisto@omakotiliitto.fi. Jokaisella jäsenellä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat henkilötiedot. Omakotiliiton tietosuojaseloste: www.omakotiliitto.fi/tietosuojaseloste.

Jos jäsentiedoistasi puuttuu sähköpostiosoite tai se on väärä (tai se löytyy rekisteristämme jostain syystä useampaan kertaan), ei kirjautuminen Omakotiliiton sivuille tai mobiilijäsenkorttiin onnistu.

Ilmoita sähköpostiosoitteesi toimistolle joko sähköpostitse toimisto@omakotiliitto.fi tai puhelimitse (09) 680 3710 (arkisin 9:00-15:00). Vaihtuneen sähköpostiosoitteen voit myös vaihtaa itse mobiilijäsenkortissa. Jäsenet, joilla on sähköpostiosoite jäsentiedoissaan, osallistuvat 500 € matkalahjakortin arvontaan.

Kaikkien marraskuun 2024 loppuun mennessä liittyneiden uusien jäsenten ja jäsenhankkijoiden kesken arvotaan Applen iPad-tablettitietokone.

Lisäksi kaikkien marraskuun 2024 loppuun mennessä sähköpostinsa ilmoittaneiden kesken arvotaan matkalahjakortti, arvo 500 EUR.

Arvonta suoritetaan joulukuussa 2024, voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti.

Vuoden 2023 Applen iPad -arvonnassa onni potkaisi jäseniämme Mäntsälästä ja matkalahjakortin voitti jäsen Porvoosta. Lämpimät onnittelut voittajille!

Tilaa E-lasku tai sähköpostilasku

Omakotiliiton jäsenyhdistysten perinteisen paperisen jäsenmaksulaskun voi saada e-laskuna. Kannustamme valitsemaan omasta pankkiohjelmasta seuraavan jäsenlaskun e-laskuna, jotta seuraavan vuoden jäsenmaksulasku saapuu sähköisenä. E-laskun tilaamiseen tarvitset jäsennumerosi ja laskun viitenumeron. E-lasku on paperiton ja ympäristöystävällinen vaihtoehto perinteiselle paperilaskulle. E-lasku tuo paperilaskua vastaavan laskun kätevästi suoraan verkkopankkiisi. Kaikki tiedot ovat laskussa valmiina, joten sinun tulee vain tarkistaa ja hyväksyä lasku.

Vaihtoehtoisesti voit tilata laskun sähköpostiisi. Jos jatkossa haluat saada laskun suoraan sähköpostiisi, ilmoita siitä kati.viertola@omakotiliitto.fi tai (09) 6803 7145.

Jos muutokset eivät onnistuneet mobiilijäsenkortissa, tavoitat meidät toimisto@omakotiliitto.fi tai (09) 680 3710 (klo 9.00-15.00)

Perhe heittelee frisbeetä omakotitalon pihalla koiransa kanssa.