Sisustustrendit suosivat nyt rohkeaa

Nojatuolit

Koteihin tekevät tuloaan vahvat, maanläheiset värit ja luonnonmateriaalit. Katso kuvakoosteemme Habitare-sisustusmessuilta!

Kodin värivalinnoissa ja kalustuksessa ei enää oteta niin varman päälle kuin takavuosina, että kaikki olisi valkoista, beigeä tai harmaata. Uudet sisustustuulet tuovat koteihin voimakkaita, mutta maanläheisiä värejä kuten murrettuja punaisen sävyjä, ruskeaa, tiiltä ja luumua. Habitare-sisustusmessuilla esitelty väripaletti on syksyinen. Murretut värit höystetään ripauksella kirkkaita perusvärejä.

Vahvoista väreistä huolimatta kodin tunnelma on nyt pehmeä, kotoisa ja houkutteleva. Kodikkuutta ei tehdä erityisellä runsaudella, sillä sisustuksissa on nähtävissä selkeyttä ja toisinaan jopa minimalismia. Pehmeyttä tuo runsas tekstiilien käyttö. Iso osansa on aidoilla luonnonmateriaaleilla kuten puulla, kivellä, savella, kalkilla ja metallilla. Niitä käytetään sekä kiintokalusteissa, pinnoissa että huonekaluissa. Muodot ovat orgaanisia ja sohvat muhkeita.

Vain Omakotiliiton jäsenille

Omakotiliiton jäsenyys kannattaa, koska pienellä jäsenmaksulla varmistat, että saat ajankohtaista ja tärkeää tietoa asumisesta, neuvontaa ja rahanarvoisia etuja!

Omakotilehti on Omakotiliiton jäsenlehti, jonka jäsenet saavat neljä kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa ajankohtaista tietoa ja asiantuntijoiden artikkeleita monipuolisesti asumisen eri osa-alueilta.

Avainsanat jotka liittyvät artikkeliin

Perhe heittelee frisbeetä omakotitalon pihalla koiransa kanssa.