Kirjaudu jäsensivuille
Kirjaudu
Omakotiyhdistykset ja piirit

Suuret edut pieneen hintaan!
Liity jäseneksi nyt. Jäsenmaksu vaihtelee yhdistyksittäin, suositusjäsenmaksu on vain 30 € vuodessa.

Liity nyt

Jäsenkirje 3/2017

HYVÄ JÄSEN!
Oheisessa jäsenkirjeessä ajankohtaista asiaa Omakotiliiton jäsenyhdistysten jäsenille. Lue jäsenkirje tästä (pdf).

Aiemmat jäsenkirjeet >

Pidä huolta!

Mielessäni hyräilen biisiä ”missä muruseni on”. Tarkemmin aatoksissani on kysymys, missä kotimme on ja mitä koti meille merkitsee? Kodilla, rakkaalla asialla on monta nimeä; hima, mesta, pesä ja niin edelleen. Ehkä tärkeintä kuitenkin on, että koti on sydämessä, asuimmepa missä tahansa ja vaikka monessa paikassa. Olennaista on, että kotiin on hyvä tulla, siellä on turvallinen ja välittävä ilmapiiri.

Ai niin, kuka se täällä puhuu? Olen Omakotiliiton uusi toiminnanjohtaja ja tarkoituksenani on herättää keskustelua asumisesta, paremmasta asumisesta. Itse asun työni perästä pääkaupunkiseudulla, korkealla kerrostalossa, jotta näkisin kauas. Kesäisin vietän suurimman osan ajasta mökillä Haapaselän rannalla, rakkaalla Rantasalmella. Kaksi ääripäätä, jolloin saan nauttia kummankin asumismuodon parhaimmista puolista. Asuimmepa pientalossa tai vapaa-ajanasunnossa, Omakotiliiton tehtävänä palvella jäseniänsä asumisen kysymyksissä.

Elämän tärkeistä asioista on tarpeen pitää huolta, niin läheisistä, ympäristöstä kuin kodistakin. Oletko jo tutustunut Omakotiliiton uuteen sähköiseen huoltokirjaan (www.huoltokonsepti.fi)? Sinne on helppo kerätä ylös kaikki kulutustiedot, kustannukset, tarkastukset, huollot, korjaukset sekä hankinnat. Näin helpotat kotisi ylläpitoa ja aikaa jää enemmän läheisillesi ja viihtymiseen.

Olethan myös muistanut hyödyntää kotitalousvähennystä kotisi kunnossapito- ja perusparannustöihin?  Vuonna 2012 vähennyksen enimmäismäärä laski 2000 euroon/45 prosenttiin työkorvauksesta. Olisi vähintäänkin suotavaa, että maan hallitus kehysriihessä maaliskuussa pääsisi yhteisymmärrykseen minimissään korvaussumman palauttamisesta 3000 euroon sekä 60 prosenttiin työkorvauksesta. Kotitalousvähennyksen korotuksesta seuraisi monia hyötyjä: se toisi lisää työtä, vähentäisi harmaata taloutta ja erityisesti auttaisi pitämään kotisi arvon kunnossa.

Tutustu tarkemmin jäsenpalveluihimme ja etuihimme kotisivuillamme (www.omakotiliitto.fi).  Pienellä jäsenmaksulla suuret hyödyt.
Pidämme huolta, Sinusta!

Kaija Savolainen