Kirjaudu jäsensivuille
Kirjaudu
Omakotiyhdistykset ja piirit

Suuret edut pieneen hintaan!
Liity jäseneksi nyt. Jäsenmaksu vaihtelee yhdistyksittäin, suositusjäsenmaksu on vain 30 € vuodessa.

Liity nyt

Jäsenkirje 4/2017

HYVÄ JÄSEN!
Oheisessa jäsenkirjeessä ajankohtaista asiaa Omakotiliiton jäsenyhdistysten jäsenille. Lue jäsenkirje tästä (pdf).

Aiemmat jäsenkirjeet >

Omakotipäivä 6.5.2017 - Suomen lippu salkoon!

Omakotipäivää vietetään tänä vuonna lauantaina 6. toukokuuta. Omakotipäivää on vietetty vuosittain maaliskuun 30. päivänä, joka on Suomen Omakotiliiton perustamispäivä. 70-vuotias Omakotiliitto perustettiin 30.3.1947.

Omakotipäivä päätettiin siirtää vuonna 2017 pidettäväksi lauantaina 6.5., koska toukokuu on ajankohtana parempi mm. ulkotapahtumien järjestämiseen koko maassa.

Omakotipäivänä Suomen Omakotiliitto ja paikalliset omakotiyhdistykset juhlistavat asumismuotoa, joka on suomalaisista ylivoimaisesti toivotuin.

Päivän aikana kiinnitetään huomiota pientaloasumisen kustannusten ja velvoitteiden kohtuullisuuteen sekä oikeudenmukaisuuteen. Esille nostetaan teemoja, jotka liittyvät pientalon remontointiin, peruskorjaukseen ja rakentamiseen. Omakotipäivänä tuodaan pientalon omistajan ääni kuuluviin edistämällä kansalaisvaikuttamista. Omakotipäivänä paikalliset omakotiyhdistykset järjestävät erilaisia tapahtumia.

Omakotipäivän kunniaksi Omakotiliitto kehottaa nostamaan Suomen lipun salkoon!

Lisätietoja omakotiyhdistyksistä ja piirijärjestöistä.