Kirjaudu jäsensivuille
Kirjaudu
Omakotiyhdistykset ja piirit

Suuret edut pieneen hintaan!
Liity jäseneksi nyt. Jäsenmaksu vaihtelee yhdistyksittäin, suositusjäsenmaksu on vain 30 € vuodessa.

Liity nyt

Jäsenkirje 4/2017

HYVÄ JÄSEN!
Oheisessa jäsenkirjeessä ajankohtaista asiaa Omakotiliiton jäsenyhdistysten jäsenille. Lue jäsenkirje tästä (pdf).

Aiemmat jäsenkirjeet >

ARVOA ASUKKAILLE JA ASUNNOILLE

Asunto- ja viestintäministeri Piia Viitanen korosti Säätytalolla asuntoministerin pyöreässä pöydässä avoimen datan hyödyntämistä ja käyttäjäkeskeisyyttä. Ministerin ajatus on kannatettava. Avointa dataa voisi käyttää energiatehokkuuden parantamisessa ja energiatodistuslain epäkohtien korjaamisessa.

Asukkailla on paljon tietoa kodeistaan ja kulutustottumuksistaan. Energiayhtiöistä on saatavilla paljon dataa niin energiankulutuksesta ja siitä kuinka energiatehokkuutta voitaisiin parantaa. Annetaan siis arvoa asukkaillemme siitä, miten lisätään energiatehokkuutta ja suojellaan ympäristöämme seuraaville sukupolville. Jo nyt on nähty että kesän alussa julkistettu rakennusten energiatodistus omaa epäkohtia, jotka tulee korjata. Mutta ei anneta perimmäisten tavoitteiden hukkua tämän alle vaan tehdään yhdessä töitä tämän eteen.

Annetaan myös asunnoille arvoa. Kodit ovat meille rakkaita paikkoja, esteettisesti arvokkaita kohteita. Siirretään myös rakennusten kulttuurihistoriaa sekä perimää seuraaville sukupolville. Mediasta tuttu moniosaaja Janne Kataja tiimeineen tukee vahvasti Omakotiliiton kansalaisaloitetta ja kehottaa kaikkia asukkaita asuntotyypistä riippumatta kannattamaan kansalaisaloitetta energiatodistuksen muuttamiseksi. Uusi energiatodistus sisältää monia epäkohtia, joista on päästävä eroon. Kodit kunniaan!

Kannata aloitettamme käteväsit verkkopankkitunnuksilla osoitteessa: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/297

Yhteistyöllä, arvostuksella ja opastuksella saavutamme enemmän!

Kaija Savolainen

toiminnanjohtaja

PS. Joko sinä tykkäät Omakotiliitosta facebook:ssa? Sieltä löydät nopeimmiten uusimmat päivitykset energiatodistuksesta/ kansalaisaloitteestä sekä muista asumisen asioista. https://www.facebook.com/Omakotiliitto

(25.9.2013)