Kirjaudu jäsensivuille
Kirjaudu
Omakotiyhdistykset ja piirit

Suuret edut pieneen hintaan!
Liity jäseneksi nyt. Jäsenmaksu vaihtelee yhdistyksittäin, suositusjäsenmaksu on vain 30 € vuodessa. Huom! Nyt loppuvuosi maksutta!

Liity nyt

Jäsenkirje 4/2017

HYVÄ JÄSEN!
Oheisessa jäsenkirjeessä ajankohtaista asiaa Omakotiliiton jäsenyhdistysten jäsenille. Lue jäsenkirje tästä (pdf).

Aiemmat jäsenkirjeet >

Syksyn satoa

Kevään kylvöt ja kesän pakerrus alkavat tuottaa tulosta niin kasvimaalla kuin Omakotiliiton kansalaisaloitteenkin parissa. Lähiruoka on maittavinta ja kaikkia lähimmäisiä voi auttaa asumisen saralla. Omakotiliittohan haluaa eroon energiatodistuksen epäkohdista vaikkakin kannattaa erityisesti energiatehokkuutta ja ilmastonsuojelua.

Asuntomessut olivat menestys monessa mielessä. Yli 130.000 kävijää yli kolmessakymmenessä kohteessa keräsivät hyvää palautetta. Omakotiliiton messuosasto oli aivan sisääntuloportin vieressä. Vapaaehtoiset ja työntekijät kertoivat asumisen asiaa merkittävällä määrälle messuvierailijoita. Tämän lisäksi messutyöntekijämme keräsivät yli 8.000 allekirjoitusta aloitteeseemme, tämä on huikea määrä. Jo nyt aloitteemme on kerännyt yli 26.000 kannattajaa, vaikka suurin osa meistä varmasti lomaili kesän rannoilla, puutarhassa, luonnossa läheistensä kanssa.

Yhteinen työmme tuottaa siis satoa. Mediassa olemme näkyneet touko-elokuun yli 460 kertaa ja päättäjienkin kannat alkavat muuttua. Oppositiopuolueiden kansanedustajien lisäksi nyt hallituspuolueidenkin kansanedustajat kokevat, että energiatodistuslaki on turha normi.  Maaperä on nyt siis hyvin muokattu. Kylvetään vielä, jotta pian saataisiin koko sato kerättyä talteen.

Eli otetaan siis loppukiri! Autathan meitä tämän yhteisen haasteen kanssa. Kerrothan asiasta ystävillesi, tuttavillesi, naapureille, työpaikalla ja harrastusten parissa.

Kaija Savolainen
toiminnanjohtaja

PS. Tule tällä viikolla nauttimaan kahvia ja allekirjoittamaan aloitteemme aloitekahvilassa. Jos toimistollemme on liiaksi matkaa, kannatat aloitettamme käteväsit verkkopankkitunnuksilla osoitteessa https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/297

(3.9.2013)