Kirjaudu jäsensivuille
Kirjaudu
Omakotiyhdistykset ja piirit

Suuret edut pieneen hintaan!
Liity jäseneksi nyt. Jäsenmaksu vaihtelee yhdistyksittäin, suositusjäsenmaksu on vain 30 € vuodessa.

Liity nyt

Jäsenkirje 1/2017

HYVÄ JÄSEN!
Oheisessa jäsenkirjeessä ajankohtaista asiaa Omakotiliiton jäsenyhdistysten jäsenille. Lue jäsenkirje tästä (pdf).

Aiemmat jäsenkirjeet >

Pehmoilua ja ponnekkuutta

Pehmoilu on poikaa ja kotoilu on kivaa! Joko olet ennättänyt tutustua Hyvinkään asuntomessujen kohteisiin ja Omakotiliiton osastoon? Asunto- ja viestintäministeri Piia Viitanen korosti messujen avajaisissa, että Hyvinkään asuntomessujen messuteemana on kiireetön kotoilu ja aktiivinen arki. Kaikki omakotiasujat varmasti allekirjoittavat nämä pehmeät arvot. Messuilta löytyy varmasti virkistäviä vinkkejä omaa asumiseen, kodin remontointiin ja rakentamiseen.

Omakotiliiton osaston pehmoiset messupäivystäjät.

Ministeri Viitanen nosti esiin myös omakotiasujille keskeisimmän seikan, asumisen kustannukset. Ministeri piti tärkeänä kohtuuhintaisen asumisen edistämistä. Omakotiliitto kannattaa erittäin lämpimästi ministerin tavoitetta järkevistä asumiskustannuksista. Erityisesti energianhinta ja -verotus sekä kiinteistöverotus, joista jälkimmäisiä valtioneuvosto päätti korottaa, rankaisevat omakotiasujia. Asumisen kustannusten kasvu tulee saada pysähtymään ja huomiota tulee kiinnittää olemassa olevien asuntojen kunnon kohottamiseen. Onhan kansallisvarallisuudestamme lähes kolme neljännestä rakennetussa omaisuudessa ja sen kunnossapitoon sekä korjaamiseen tarvitaan panoksia. Olemassa oleva taloudellinen tilanne huomioiden juuri korjaamista olisi nyt hyvä kannustaa, myös valtiovallan taholta.

Omakotiliitto on asumisen asialla, kantaa huolta niin kustannuksista, kunnosta kuin asumisviihtymisestä.  Piipahda sinäkin messuille osastollemme Ua2:01 ja tuo mukana kaverisikin. Meidän osastolla on helppo liittyä jäseneksemme. Pienellä jäsenmaksulla saat paljon hyötyä, neuvoja ja edunvalvontaa.

Kiireetöntä ja kivaa kesää toivottaen

Kaija Savolainen
toiminnanjohtaja

PS. Omakotiliitto ei pelkästään pehmoile vaan vaatii ponnekkaasti energiatodistuksen epäoikeudenmukaisuuksien muokkaamista.
Tule mukaan sinäkin mukaan ja allekirjoita aloite https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/297

Energiatodistusasiaa Omakotiliiton messumökin seinällä.

(19.7.2013)