Kirjaudu jäsensivuille
Kirjaudu
Omakotiyhdistykset ja piirit

Suuret edut pieneen hintaan!
Liity jäseneksi nyt. Jäsenmaksu vaihtelee yhdistyksittäin, suositusjäsenmaksu on vain 30 € vuodessa.

Liity nyt

Jäsenkirje 3/2017

HYVÄ JÄSEN!
Oheisessa jäsenkirjeessä ajankohtaista asiaa Omakotiliiton jäsenyhdistysten jäsenille. Lue jäsenkirje tästä (pdf).

Aiemmat jäsenkirjeet >

Omakotitalkkari

Omakotitalkkari auttaa

Omakotitalkkarit tarjoavat erilaisia kiinteistön- ja kodinhoitoon liittyviä palveluja vanheneville omakotiasukkaille, jotta he voisivat asua omissa kodeissaan mahdollisimman pitkään. Palvelu on tarkoitettu Omakotiliiton jäsenille. Tällä hetkellä talkkariyhdistyksiä on jo 83 ja niissä omakotitalkkareita kaiken kaikkiaan noin 125.

Omakotitalkkari käy siivoamassa sekä tekemässä pihatöitä ja pienimuotoista kiinteistön kunnostusta. Keskittymällä fyysisiin työsuorituksiin tuodaan omakotiasukkaille niitä palveluja, jotka eniten auttavat kotona asumista. Ammattiosaamista vaativaa työtä ei tehdä, vaan ajatuksena on antaa naapuriapua ja jokamiestyötä.

Suomen Omakotiliitto aloitti Omakotitalkkaritoiminnan Uudenmaan TE-keskuksen osittain rahoittamana Asumisapu-projektina Helsingissä ja Uudellamaalla maaliskuussa 2002. Tämän jälkeen toiminta on laajentunut lähes koko maahan.

Alueprojekteista vastaavat liiton piirijärjestöt ja varsinaisesta omakotitalkkaritoiminnasta paikallisesti omakotiyhdistykset, joiden apuna ovat piirijärjestöjen projektisihteerit.

Yhteyden omakotitalkkariin saat pyytämällä puhelinnumeron työnjohtajalta. Talkkariyhdistykset ja heidän yhteystietonsa löydät tästä.

Alueprojektien yhteystiedot