Kirjaudu jäsensivuille
Kirjaudu
Omakotiyhdistykset ja piirit

Suuret edut pieneen hintaan!
Liity jäseneksi nyt. Jäsenmaksu vaihtelee yhdistyksittäin, suositusjäsenmaksu on vain 30 € vuodessa.

Liity nyt

Jäsenkirje 4/2017

HYVÄ JÄSEN!
Oheisessa jäsenkirjeessä ajankohtaista asiaa Omakotiliiton jäsenyhdistysten jäsenille. Lue jäsenkirje tästä (pdf).

Aiemmat jäsenkirjeet >

Kuuluuko yhdistyksenne Omakotiliittoon?

Suomen Omakotiliiton jäsenyys vahvistaa paikallisen pientaloyhdistyksen toimintaa

Paikallistoiminta on erittäin tärkeää yhteisöllistä toimintaa, joka tuo ihmisiä yhteen paitsi mielekkään toiminnan merkeissä, myös alueen pientaloasukkaiden etujen valvonnassa. Alan ainoana valtakunnallisena pientaloasumisen etujärjestönä Suomen Omakotiliitto arvostaa ja haluaa tukea paikallisyhdistysten toimintaa.

Mitä enemmän Omakotiliitossa on jäseniä, sitä suuremmat ovat vaikutusmahdollisuutemme kaikkia omakotiasujia koskettaviin valtakunnallisiin lakeihin, säädöksiin ja maksuihin.

Omakotiliitto hoitaa jäsenasiat yhdistyksen puolesta

• Jäsentietojen päivitykset; yhdistys voi itse käyttää rekisteriä henkilötietojen tai maksujen tarkistamiseen, osoitteiden tulostamiseen ym.
  • Liitto hoitaa jäsenmaksulaskutuksen muistutuslaskuineen ja tilittää rahat neljästi vuodessa yhdistykselle. Liitto lähettää jäsenille vuosittaiset jäsenkortit.

Omakotiliitto tukee yhdistyksen toimintaa

• Tarjoamalla tilan yhdistyksen www-sivuille ja apua sivujen laatimiseen.
  • Vakuuttamalla jäsenyhdistysten jäsenet järjestötoiminnassa tapahtuvien vahinkojen varalta.
  • Tarvittaessa neuvomalla ja tukemalla yhdistyksiä koskien mm. edunvalvontaa, talousasioita, järjestöasioita ym.
  • Toimimalla demokraattisesti yhdistysten edustajien kautta, jotka ohjaavat toimintaa hallituksessa, valtuustossa ja liittokokouksessa.
  • Järjestämällä vuosittain antoisan laivaseminaarin yhdistysten edustajille
  • Antamalla esitteitä jäsenrekrytointiin ja tapahtumiin.

Omakotiliiton jäsenenä yhdistys on houkuttelevampi uusille jäsenille

• Omakotiliiton yleismarkkinoinnin ja etujen perusteella liittoon liittyy jatkuvasti uusia jäseniä, jotka liitämme lähimpään yhdistykseen – yhdistyksen jäsenmäärä voi kasvaa jopa huomaamatta.
  • Omakotiliiton jäsenmaksu on 17,50 € vuonna 2016. Omakotiliitto laskuttaa tämän ja yhdistyksen haluaman jäsenmaksuosuuden yhtenä summana jäseniltä ja tilittää yhdistyksen osuuden yhdistykselle. Keskimäärin kokonaisjäsenmaksun suuruus on 25 €.

Omakotiliiton jäsenyydestä on paljon hyötyä yhdistyksen jäsenille:

Omakotiliitto ajaa aktiivisesti pientaloasukkaan etua. Viimeaikaisen edunvalvontatyön tuloksia.