Kirjaudu jäsensivuille
Kirjaudu
Omakotiyhdistykset ja piirit

Suuret edut pieneen hintaan!
Liity jäseneksi nyt. Jäsenmaksu vaihtelee yhdistyksittäin, suositusjäsenmaksu on vain 30 € vuodessa.

Liity nyt

Jäsenkirje 1/2017

HYVÄ JÄSEN!
Oheisessa jäsenkirjeessä ajankohtaista asiaa Omakotiliiton jäsenyhdistysten jäsenille. Lue jäsenkirje tästä (pdf).

Aiemmat jäsenkirjeet >

Hyvä tietää kosteus- ja homevaurioiden ehkäisystä

Kosteusvaurioiden kartoitus

Ennaltaehkäisevää tietoa kosteus- ja homevaurioista on nyt saatavilla käytännönläheisen Kellarista katolle -videosarjan kautta. Kosteus- ja hometalkoiden tuottama kymmenen videon sarja neuvoo omakotitalonomistajia ja asukkaita rakennuksen hoidossa.

Kellarista katolle
Kymmenen jaksoa sisältävä videosarja kertoo talonomistajalle, mistä löytyvät tärkeimmät tarkastuskohdat eli ne, joissa kosteusongelmia yleisimmin esiintyy ja miten kosteusvaurion voi havaita. Videot on nimetty rakennuksen eri osien mukaan kellarista katolle. Katso videot tästä: http://www.youtube.com/channel/UCchtKeoCZIPv90goC7ezrCw/videos

Ajankohtaista

Jos kosteusvaurio on päässyt syntymään, ei sitä kannata omin päin ryhtyä korjaamaan, vaan kääntyä pätevän asiantuntijan puoleen. Vaurioituneen rakennuksen korjaustoimenpiteet tarkoittavat yleensä aina rakenteiden avaamista ja siinä tarvitaan ammattilaisten apua”, videoilla oppaana toimiva Jorma Piisinen muistuttaa.

Lähteet

Home- ja kosteustalkoot, www.hometalkoot.fi