Kirjaudu jäsensivuille
Kirjaudu
Omakotiyhdistykset ja piirit

Suuret edut pieneen hintaan!
Liity jäseneksi nyt. Jäsenmaksu vaihtelee yhdistyksittäin, suositusjäsenmaksu on vain 30 € vuodessa.

Liity nyt

Jäsenkirje 4/2017

HYVÄ JÄSEN!
Oheisessa jäsenkirjeessä ajankohtaista asiaa Omakotiliiton jäsenyhdistysten jäsenille. Lue jäsenkirje tästä (pdf).

Aiemmat jäsenkirjeet >

Asumismenot 2015 -tutkimus

Asumismenot 2015 – Omakotiliitto: Asumiseen kohdistuvat veronkorotukset ja päätökset on uudelleentarkasteltava

Asumismenot 2015 -tutkimuksen diaesitys

Tiedote 19.8.2015: Yhä useampi euro valuu asumiseen
Asumismenojen kasvu jatkuu, vaikka talous pyörii vajaateholla. Pellervon taloustutkimuksen analyysi osoittaa, että asumismenojen nousuvauhti on kiihtymässä heikosta talous- ja tulokehityksestä huolimatta. Veronkorotukset ohentavat kuluttajien mahdollisuuksia tukea talouden kehitystä. Asuminen vie kuluttajien, palkansaajien ja asunnonomistajien tuloista yhä suuremman osuuden. Lue lisää..

Meddelande 19.8.2015: Allt fler euro går åt till boende

Tiedote 19.8.2015: Kotitalouksien asumismenot nousevat keskimäärin 3,5 prosenttia vuodessa vuoteen 2019 mennessä
Asumismenojen kasvun ennakoidaan jatkuvan voimakkaampana kuin nettotulojen kasvun vuosina 2015–2019. Pääkaupunkiseudulla asumismenot ovat selvästi suuremmat kuin muualla Suomessa. Lapsiperheen kuukausikohtaisissa asumismenoissa on yli 1000 euron ero eri kaupunkien välillä. Hallitusohjelmassa esitetyillä toimenpiteillä on merkittäviä vaikutuksia asumismenoihin. Lue lisää..

Meddelande 19.8.2015: Boendekostnaderna för hushållen kommer att i genomsnitt öka med 3,5 procent om året fram till 2019

Tiedot perustuvat Kiinteistöliiton ja Omakotiliiton Pellervon Taloustutkimuksella teettämään tutkimukseen, jossa on vuosittain tarkasteltu kotitalouksien asumismenoja.