Kirjaudu jäsensivuille
Kirjaudu
Omakotiyhdistykset ja piirit

Suuret edut pieneen hintaan!
Liity jäseneksi nyt. Jäsenmaksu vaihtelee yhdistyksittäin, suositusjäsenmaksu on vain 30 € vuodessa.

Liity nyt

Jäsenkirje 4/2017

HYVÄ JÄSEN!
Oheisessa jäsenkirjeessä ajankohtaista asiaa Omakotiliiton jäsenyhdistysten jäsenille. Lue jäsenkirje tästä (pdf).

Aiemmat jäsenkirjeet >

www-sivustokilpailu

YHDISTYSTEN JA PIIRIEN INTERNET-KOTISIVUKILPAILU

Omakotiliitto arvioi talven aikana kaikkien jäsenyhdistystensä, niin yhdistysten kuin piirien www-sivut. Sivustoja oli yhteensä 108, ja työ kesti odotettua kauemmin. Kukin sivu arvioitiin 51 eri kriteerillä, jotka löydätte ohesta. Internet-sivujen arvioinnissa käytettiin pohjana valtiovarainministeriön asettamassa yhteistyöhankkeessa kehitettyä verkkopalvelujen laatukriteeristöä, joka on tarkoitettu erityisesti julkisten verkkopalvelujen kehittämisen ja arvioinnin työkaluksi. Laajasta kriteerijoukosta poimittiin Omakotiliiton arviointiin liitteenä oleva kriteeristö. Kriteerit sijoittuvat kolmelle arviointialueelle: verkkopalvelujen käyttö, sisältö, hyödyt. Kukin kriteeri arvioitiin asteikolla 1-3, ja pisteistä laskettiin keskiarvo.

www-sivujenarviointilomake (excel)

Kilpailun voittajiksi suoriutuivat:

1. Vihdin Omakotiyhdistys 2,68 pistettä, lahjakortti 200€
2. Keimolan Omakotiyhdistys 2,64 pistettä, lahjakortti 100€
3. Nikinmäen Omakotiyhdistys 2,58pistettä, lahjakortti 50€.

Onnea voittajille!

Muut 10 parhaan joukossa: Marjaniemen Kiinteistönomistajat, Hyrylän Seudun Omakotiyhdistys, Mäntsälän Omakotiyhdistys, Päiväkummun Omakotiyhdistys, Tuusulan Itäinen Omakotiyhdistys, Nummenmäen Pientalot ja Lieksan Omakotiyhdistys.

Lisäksi kunniamaininta parhaimmille piirisivuille: Varsinais-Suomen piiri 2,29 pistettä, Uudenmaan piiri 2,23 pistettä, Pohjois-Karjalan piiri 2,15 pistettä.

Jatkotoimina tehdään kuluvan vuoden aikana ohjeet hyvistä www-sivuista osana nettirekisteriuudistusta. Joskus muuten erinomaisilta sivuilta puuttuu jotain tärkeää tietoa tai se on hankalasti löydettävissä. Liitteen kriteeristö toimii jo sellaisenaan hyvänä tarkistuslistana siitä, miten omia nettisivuja voisi parantaa. Netti on nykyään yhä tärkeämpi tietolähde ja hyvin käytettynä edistää yhdistyksen tavoitteita paikallisessa edunvalvonnassa, jäsenpalveluissa ja jäsenhankinnassa. Tsemppiä kaikille yhdistysten nettisivujen ylläpitäjille, teette hyvää työtä!