Kirjaudu jäsensivuille
Kirjaudu
Omakotiyhdistykset ja piirit

Suuret edut pieneen hintaan!
Liity jäseneksi nyt. Jäsenmaksu vaihtelee yhdistyksittäin, suositusjäsenmaksu on vain 30 € vuodessa.

Liity nyt

Jäsenkirje 1/2017

HYVÄ JÄSEN!
Oheisessa jäsenkirjeessä ajankohtaista asiaa Omakotiliiton jäsenyhdistysten jäsenille. Lue jäsenkirje tästä (pdf).

Aiemmat jäsenkirjeet >

Jäsenhankintakampanja 2009

JÄSENHANKINTAKAMPANJA 2009

Jäsenhankintakampanja 2009 on päättynyt! Uusia jäseniä oli 2.1.-31.10.2009 hankittu yhteensä 7510, joista jäsenmaksunsa maksaneita 7.12. mennessä oli 6628. Yhdistykset ovat tehneet töitä jäsenhankinnan eteen, josta suuri kiitos kaikille! Jäimme ainoastaan hieman tavoitteestamme 7000 uutta maksanutta. Jäsenmäärä on nyt 69.610, joten senkin suhteen jäänemme hieman koko vuoden jäsenmäärätavoitteesta 70.000. Voimme kuitenkin onnitella itseämme; tavoitteet olivat kovat, ja pääsimme kuitenkin lähelle niitä. Vuoden alussa (1.1.2009) jäsenmäärämme oli 66.226; nettokasvua tullut siis yli 3300 uutta jäsentä.

Lucian päivän juhlassa Omakotiliiton toimistolla 11.12. palkittiin 50-200 euron arvoisinRautia-lahjakortein seuraavat jäsenhankintakampanjan osakilpailujen voittajat:

NÄKYVYYSKILPAILU

Sija 1: Vihdin Omakotiyhdistys 200€
Sija 2: Lieksan Omakotiyhdistys 100€
Jaettu sija 3: Rauman Pientalot yhdistys  50€  ja Keravan Omakotiyhdistys 50€

Näkyvyyskilpailuun osallistui 21 yhdistystä. Kilpailussa jaettiin pisteitä yhdistyksen näkyvyydestä netissä, jäsenlehden kautta, yleisötapahtumissa, sisäisissä tapahtumissa, lehdissä ja sähköisessä mediassa sekä yhdistystiedotteissa  ja –esitteissä. Monet yhdistykset olivat onnistuneet pääsemään esille ja tavoittamaan suuria ihmismääriä alueellaan. Ensi vuoden puolella liitto kokoaa kilpailun sadon perusteella markkinointi- ja näkyvyysvinkkejä jäsenyhdistysten käyttöön. Kiitos kaikille osallistuneille yhdistyksille!

JÄSENHANKINTAVINKKI

Jäsenhankintavinkkikilpailussa jaettiin kaksi palkintoa:
Sija 1: Vihdin Omakotiyhdistys 200€
Sija 2: Vammalan Omakotiyhdistys  100€

WWW-KILPAILU
Yhdistysten nettisivujen arviointi on ollut odotettua suurempi työ johtuen yhdistysten monipuolisista sivuista, jotka haluttiin arvioida perusteellisesti. Tämän vuoksi arviointiaikaa on pidennetty niin, että voittajat julkistetaan tammikuussa. Tähän kilpailuun osallistuvat automaattisesti kaikki liiton tiedossa olevat jäsenyhdistysten ja piirien sivustot. Jo nyt voimme kuitenkin sanoa, että sivuilta on löytynyt monenlaista kiinnostavaa sisältöä. Myös tämän arviointiprosessin tuloksena tullaan ensi vuonna kokoamaan omakotiyhdistyksen nettisivujen sisältöohjeet.

ABSOLUUTTISESTI ENITEN UUSIA MAKSANEITA JÄSENIÄ AJALLA 2.1.-4.12.2009
Sija 1: Vihdin Omakotiyhdistys  100€ : 545 uutta maksanutta jäsentä. Jäseniä nyt 1777
Sija 2: Keski-Karjalan Omakotiyhdistys 50€: 373 uutta maksanutta jäsentä. Jäseniä nyt 661
Sija 3: Joensuun Omakotiyhdistys 50 €: 318 uutta maksanutta jäsentä. Jäseniä nyt 2633

SUHTEELLISESTI ENITEN JÄSENIÄ (suhteellinen kasvu-%)
Sija 1: Hämeen ja Pirkanmaan omakoti- ja mökkiläisyhdistys 100€: 333%
Sija 2: Keski-Karjalan Omakotiyhdistys 50€: 131%
Sija 3: Mäkiäisten Omakotiyhdistys 50€: 116%

SUURONNITTELUT KAIKILLE VOITTAJILLE! Kaikkien yhdistysten tulokset löytyy tästä linkista (Excel). Lisäksi kaikille yhdistyksille maksetaan tammikuussa 3€/uusi, maksanut jäsen. Ja jottei lysti loppuisi tähän: Uusi jäsenhankintakampanja on käynnistynyt jo 1.11.2009; siis marras- ja joulukuussakin hankkimistanne uusista jäsenistä ropsahtaa vuoden 2010 jäsenhankintakampanjan päätyttyä vuoden 2011 tammikuussa jälleen 3 € jokaisesta uudesta jäsenmaksunsa maksaneesta jäsenestä puhdasta rahaa yhdistyksen tilille.

Omakotiliitto on vahva pientaloasukkaan asiaa ajava järjestö, jonka hyvät jäsenedut ja monipuoliset palvelut yhdistettynä erittäin edulliseen jäsenmaksuun on pientaloasukkaita kiinnostava palvelupaketti. Tämä on jälleen todistettu kasvaneella jäsenmäärällä. Yhdessä meissä on voimaa!

Lisätietoja: Marketta Eggleton